Stubbekøbing Boldklub og Nykøbing FC indgår samarbejde

image Fodboldansvarlig i SB Robert Blum og talentchef i NFC Frederik Scheuermann
14. september 2021 kl. 11:37

Stubbekøbing BK og NFC indgår et formaliseret samarbejde til gavn for børnefodbolden og talentarbejdet på Lolland-Falster og Sydsjælland.

Det er med stor glæde, at vi kan offentliggøre, at Claus Jensens barndomsklub, Stubbekøbing BK, er nyeste samarbejdsklub i Nykøbing FC.

Det nye og formaliserede samarbejde kommer efter mange gode års godt samarbejde omkring Top- og udviklingscenteret, og det var derfor ifølge partnerne ganske naturligt at fortsætte i et formaliseret klubsamarbejde.

Om det nye samarbejde siger fodboldansvarlig i SB Robert Blum – Vi har været rigtig glade for at være en del af Top- og udviklingscenteret i Nykøbing FC og ikke mindst samarbejdet med klubben. Vi mener, at det for landsdelens unge spillere er vigtigt, at klubberne i regionen står sammen og skaber de bedst mulige rammer, så vi hele tiden kan skabe gladere og dygtigere unge fodboldspillere. Vi er rigtig glade for at kunne kalde os samarbejdsklubber med Nykøbing FC.

– Vi har en speciel forbindelse til Stubbekøbing BK i og med, at vores manager Claus Jensen jo har trådt sine første fodboldstøvler i klubben. Samtidig har vi haft et fantastisk samarbejde omkring vores Top- og udviklingscenter, så det var helt naturligt at fortsætte det gode samarbejde til gavn for børnefodbolden og talentudviklingen i regionen, siger talentchef Frederik Scheuermann.