Pinsecup 27 - 29 maj 2023

31. maj 2023 kl. 14:25
U12 Drenge

U12 drenge til Pinsecup

For anden gang drog U12 drengene til pinsecup. I år var der arrangeret overnatning i SB Klubhus fra lørdag - søndag, hvor friske forældre stod klar med hjælp til indkøb, madlavning, overnatning og oprydning/rengøring. Der blev hygget igennem lørdag aften, hos både spillere, trænere og forældre. Menuen var hjemmelavet pizza, og efter maden var der kage og snacks inden sengetid.

Sidste år endte holdet på en flot 4. plads. I år var målet, at denne placering skulle slås.

Med drømmen om at nå længere end 4. pladsen spillede drengene 3 flotte men hårde kampe i deres gruppe.

Stubbekøbing Boldklub vs Ballerup/Skovlunde 8-0

FC Nakskov vs Stubbekøbing Boldklub 1-3

Stubbekøbing Boldklub vs RB 1906 4-1

De vinder deres gruppe med max. point - 3 kampe 9 point og en målscore på 15-2. Humøret er  højt hos drengene, og de er klar til kvartfinalen, denne spilles søndag eftermiddag mod Boldklubben 1908. SB vinder  3-0. Turen går mod Stubbekøbing, mandag venter semifinalen.

Semifinalen spilles mandag 09:10, så det er tidligt afsted fra Stubbekøbing, mødetid 07:50 i SB Klubhus og der køres samlet til Nykøbing. I semifinalen møder holdet Væggerløse. Drengene vinder 2-1, målet er nået de er nu kommet længere end sidste år, nu venter FINALEN.

Finalen spilles først 13:20, så der er tid til at holdet kan slappe lidt af inden. Der er super god stemning på holdet, der bliver grinet og pjattet og alle er spændte på finalen.

Tiden kommer - finalen fløjtes i gang. Vi møder Vordingborg IF, hvilket er en stærk modstander. Der kæmpes af begge hold på banen, flere gode chancer i begge ender, men vinder kampen 2-0, og har dermed vundet pinsecup U12D rækken - STORT TILLYKKE til hele holdet.

Se billeder fra Pinsecup på linket her: Stubbekøbing Boldklub (sb-boldklub.dk)